Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Το ΓΕΛ Σοχού είναι ένα μικρομεσαίο περιφερειακό σχολείο το οποίο εδρεύει στην

ορεινότερη περιοχή του Ν. Θεσσαλονίκης, τον Σοχό του Δήμου Λαγκαδά. Ως εκ

τούτου, η πρόσβαση προς τη σχολική μονάδα είναι δύσκολη και οι καιρικές

συνθήκες είναι συχνά αντίξοες. Στον πρώτο όροφο του σχολικού κτιρίου υπάρχουν

τα γραφεία του διευθυντή και των εκπαιδευτικών, το κυλικείο και ένας μεγάλος

κοινόχρηστος χώρος που συγκεντρώνονται οι μαθητές τις ημέρες με δυσμενείς

καιρικές συνθήκες. Επιπλέον, υπάρχουν τρεις μεγάλες αίθουσες που αποτελούν, τα

εξαιρετικώς εξοπλισμένα εργαστήρια φυσικών επιστημών και πληροφορικής και

μία αίθουσα πολλαπλών χρήσεων (ΣΕΠ, διδασκαλίας, συνεδριάσεων,

βιντεοδιδασκαλίας κ.α.). Οι 8 βασικές αίθουσες διδασκαλίας των τμημάτων των

τριών τάξεων και των προσανατολισμών βρίσκονται στο δεύτερο όροφο. Το σχολείο

διαθέτει επίσης, σε συγκοινωνούντα χώρο, μια πολύ ικανοποιητικά εξοπλισμένη

αίθουσα βιβλιοθήκης. Στο υπόγειο υπάρχουν δύο μεγάλοι χώροι, το γυμναστήριο και

η αίθουσα τελετών η οποία διαθέτει σκηνή για θεατρικές παραστάσεις και

εκδηλώσεις. Το προαύλιο είναι πολύ μεγάλο και περιλαμβάνει ένα γήπεδο

καλαθοσφαίρισης και ένα γήπεδο πετοσφαίρισης. Εξαιτίας της παλαιότητας του, το

κτίριο αντιμετωπίζει πολλά και σοβαρά προβλήματα θερμομόνωσης κυρίως κατά τη

διάρκεια του χειμώνα. Οι περισσότερες αίθουσες διδασκαλίας είναι βορεινές με

αποτέλεσμα να είναι πολύ κρύες το χειμώνα με δεδομένες τις πολύ χαμηλές

θερμοκρασίες.

Κατά το Σχ. Έτος 2020-21 φοίτησαν συνολικά 89 μαθητές και μαθήτριες, οι 42 εκ

των οποίων ήταν μεταφερόμενοι με σχολικά λεωφορεία, αφού προέρχονται από τα

περιφερειακά χωριά της τοπικής δημοτικής ενότητας. Οι αλλοδαποί μαθητές που

φοίτησαν στο σχολείο μας ήταν 5. Ένα μεγάλο ποσοστό των μαθητών μας

προέρχεται από αγροτικές-κτηνοτροφικές οικογένειες. Το σχολείο λειτούργησε από

την αρχή της Σχολικής χρονιάς κατά ένα μέρος με προσωρινό εκπαιδευτικό

προσωπικό (αναπληρωτές). Τον Οκτώβριο αποχώρησαν και παρουσιάστηκαν

σταδιακά νέοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος των

διδακτικών αναγκών, ωστόσο το σχολείο λειτούργησε πλήρως από τα μέσα Δεκεμβρίου.

Συνολικά το σχολείο λειτούργησε με 16 εκπαιδευτικούς γενικής

παιδείας (11 μόνιμους και 5 αναπληρωτές) και μία ψυχολόγο Ε.Ε.Π. Στο χρονικό

διάστημα από 4-11-2020 μέχρι 31-1-2021 και από 8-2-2021 μέχρι 11-4-2021 το

σχολείο μας, όπως οι σχολικές μονάδες όλης της χώρας, διέκοψε τη δια ζώσης

λειτουργία του εξαιτίας της πανδημίας από τον COVID-19 και λειτούργησε με εξ

αποστάσεως τηλεκπαίδευση με τη χρήση σύγχρονης ψηφιακής πλατφόρμας

διδασκαλίας (webex). Δύο τμήματα τέθηκαν σε διακοπή λειτουργίας και 10ήμερη εξ

αποστάσεως εκπαίδευση κατά τη περίοδο της δια ζώσης λειτουργίας εξαιτίας

κρουσμάτων COVID-19.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

Η απρόσκοπτη λειτουργία της τηλεκπαίδευσης από τις πρώτες μέρες με πολύ ομαλή

ροή. Η καθημερινή μεγάλη συμμετοχή των μαθητών (95%) στην τηλεκπαίδευση

(φαίνεται και από τα απουσιολόγια των μαθητών). Η συμμετοχή των

μαθητών/μαθητριών σε διάφορους διαγωνισμούς αλλά και άλλων ειδών

εκπαιδευτικές δραστηριότητες και δράσεις με σημαντικές επιτυχίες. Η ομαλή

επιστροφή των μαθητών στη διά ζώσης λειτουργία των μαθημάτων (αυτό οφείλεται

στην πολύ καλή σχέση εκπαιδευτικών – μαθητών). Οι επιτυχημένες σχολικές εορτές

μέσω WEBEX με συμμετοχή σχεδόν του 100% των μαθητών/-τριών.

Σημεία προς βελτίωση

Θεωρούμε σημαντική την ενίσχυση της χρήσης σύγχρονων εκπαιδευτικών μεθόδων

διδασκαλίας και την εμπλοκή-ενσωμάτωση όλων των μαθητών στη διαδικασία του

μαθήματος. Κρίνεται αναγκαία, επίσης, η βελτίωση των σχέσεων σχολείου –

οικογένειας υπό το πρίσμα της στενότερης συνεργασίας. Ο Σύλλογος Γονέων θα

πρέπει να δραστηριοποιηθεί αρκετά για να βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση. Τα

«κενά» που παρουσιάζονται στη συνεργασία σχολικής μονάδας - οικογένειας

οφείλονται ως επί το πλείστον σε πρακτικές δυσκολίες (φυσικό ανάγλυφο που

περιβάλει την περιοχή μας - απόσταση – αγροτικές/κτηνοτροφικές εργασίες) καθώς

και στην ελλιπή γνώση των γονέων σε θέματα ΤΠΕ.

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

Η ομαλή διοικητική και εκπαιδευτική λειτουργία της σχολικής μονάδας. Η τακτική

επικοινωνία του συλλόγου των διδασκόντων είτε μέσω τηλεδιάσκεψης είτε δια

ζώσης, όταν το επέτρεψαν οι υγειονομικές συνθήκες, και η συνεχής και απρόσκοπτη

ενημέρωση σε εκπαιδευτικά, παιδαγωγικά και επιμορφωτικά θέματα. Η γενικά καλή

σχέση μεταξύ των εκπαιδευτικών. Η από κοινού αντιμετώπιση των προβλημάτων

που προέκυψαν με συνεργατική διάθεση και μεγάλη προθυμία.

Σημεία προς βελτίωση

Απαιτείται συνεχής προσπάθεια βελτίωσης της εφαρμογής ορισμένων κανόνων με

στόχο την καλύτερη λειτουργία του σχολείου. Σημαντική θεωρείται η περαιτέρω

ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών και των γονέων και

κηδεμόνων.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

Ο Σύλλογος Διδασκόντων, ως επί τον πλείστον, έχει δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για

συμμμετοχή σε προγράμματα επιμόρφωσης και κατάρτισης και αυτό λειτουργεί ως

κινητήρια δύναμη για όλους τους εκπαιδευτικούς. Η βελτίωση των ακαδημαΙκών

προσόντων και εκπαιδευτικών δεξιοτήτων, μέσω της επαγγελματικής ανάπτυξη,

έδωσε τη δυνατότητα παραγωγής πρότυπων και καινοτόμων διδακτικών μεθόδων

και καινοτόμων δράσεων μέσα στη σχολική μονάδα.

Σημεία προς βελτίωση

Θα πρέπει να καταβληθεί προσπάθεια για μεγαλύτερη συμμετοχή της σχολικής

μονάδας σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα ξεπερνώντας, στο μέτρο του

εφικτού, τις αντικειμενικές δυσκολίες, όπως την συχνά μεταβαλλόμενη σύνθεση του

εκπαιδευτικού προσωπικού.